انهدام باند یازده نفره کلاهبرداران تلفنی در پایتخت

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از انهدام باند بزرگ کلاهبرداری تلفنی موسوم به رادیو جوان در پایتخت خبر داد و گفت تمامی اعضای باند طی عملیات های مختلفی شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ داود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ درخصوص این خبراظهار داشت: تعدادی از شهروندان به این پلیس مراجعه کردند و مدعی شدند از طریق یک تماس تلفنی مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند، لذا پرونده ابتدایی در این خصوص تشکیل شد و موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد : شاکیان در اظهارات خود بیان داشتند که شخصی ناشناس با آنها تماس گرفته است و عنوان داشته است شما برنده خوش شانس قرعه کشی شده اید و سپس با ترفندهای متقلبانه و با این بهانه که جهت دریافت جایزه نیاز به اطلاعات حساب بانکی شما داریم، تمامی اطلاعات محرمانه افراد را از آنان اخذ کرده است.

سرهنگ گودرزی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا پایتخت اقدامات خود را آغاز کردند و پس از ثبت اظهارات شاکیان پرونده که بیش از ۶۰ نفر بودند و بررسی های همه جانبه و تحقیقات گسترده در فضای مجازی متوجه شدند مجرمین این پرونده بصورت یک باند حرفه ای در حال کلاهبرداری به این روش هستند.

رئیس پلیس فتا پایتخت بیان داشت: با اقدامات فنی کارآگاهان پلیس فتا تهران بزرگ تعداد هفت نفر از اعضای این باند در وهله اول شناسایی و دستگیر شدند و شناسایی سایر اعضا که بصورت پنهان و لایه لایه فعالیت می کردند در دستور کار قرار گرفت.

این مقام انتظامی گفت: در مراحل بعدی پس از شناسایی ۳ نفر دیگر از اعضای اصلی باند تیم عملیاتی پلیس فتا فرماندهی انتظامی تهران بزرگ وارد عمل شد و این افراد نیز پس از تشریفات قضایی در یکی از استان های همجوار تهران بزرگ دستگیر شدند.

سرهنگ داود معظمی گودرزی اظهار داشت: در آخرین مرحله از اقدامات این پرونده نفر اصلی باند که با تحرکات پیچیده قصد گمراه کردن پلیس را داشت توسط افسران سایبری پلیس فتا پایتخت شناسایی شد و پس از اقدامات فنی و به دست آمدن محل فعالیت وی، این مجرم اینترنتی توسط تیم عملیاتی پلیس فتا تهران بزرگ دستگیرگردید و به پلیس فتا منتقل شد.

وی افزود: در نهایت این باند که از هشت نفر مرد و سه نفر زن تشکیل شده بود و بصورت لایه لایه در سراسر استان تهران فعالیت مجرمانه انجام می داد منهدم و تمامی اعضا دستگیر شدند و پس از انتقال به پلیس فتا پرده از نحوه اقدامات مجرمانه خود برداشتند و به کلاهبرداری از بیش از ۶۰ نفر به ارزش ریالی حدود بیست میلیارد ریال اعتراف کردند.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: به هیچ عنوان جهت دریافت جایزه نیازی به حضور در پای دستگاه عابربانک و یا دادن اطلاعات محرمانه کارت بانکی نیست و تماسهایی که این موارد را از شهروندان درخواست می نمایند قطعا کلاهبرداری است.

منبع: پلیس فتا

 

نمونه شکواییه کلاهبرداری به بهانه برنده شدن در قرعه کشی | اینجا کلیک کنید

 

468 ad

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *