انتشار استوری زمینه ساز هتاکی اینستاگرامی

رئیس پلیس فتا سمنان از دستگیری هتاک اینترنتی که اقدام به انتشار استوری علیه شاکی پرونده در شبکه اجتماعی اینستاگرام کرده بود، خبر داد.

سرهنگ حسین صادقی رئیس پلیس فتا استان سمنان درتشریح این پرونده قضایی گفت: فردی با در دست داشتن شکوائیه‌ای و مراجعه به پلیس فتا اظهار کرد، شخصی ناشناس، از طریق شبکه اجتماعی اینستاگرام با انتشار استوری اقدام به ارسال مطالب توهین آمیز و فحاشی علیه وی کرده و این موضوع باعث از بین رفتن آبروی وی در بین دوستان و آشنایان شده است، لذا در این راستا پرونده مقدماتی با هماهنگی مقام قضائی تشکیل وموضوع در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

وی در ادامه گفت: با توجه به ارائه مستندات توسط شاکی و با بررسی‌های اولیه و اقدامات تخصصی صورت گرفته توسط تیم کارشناسان این پلیس مشخص شد متهم با استفاده از بستر شبکه اجتماعی اینستاگرام با ایجاد پروفایلی اقدام به انتشار استوری مطالب کذب نموده که سبب هتک حیثیت شاکی گردیده است.

سرهنگ صادقی بیان داشت: با توجه به اینکه انتشار مطالب کذب علیه اشخاص حقیقی و حقوقی در فضای مجازی بخصوص شبکه‌های اجتماعی براساس قانون مجازات اسلامی جرم می‌باشد، کارشناسان این پلیس با بررسی صفحه اینستاگرامی مزبور و با اقدامات تخصصی و اطلاعاتی، گرداننده صفحه را شناسایی و در نهایت در یک اقدام پلیسی با هماهنگی مقام قضائی این مجرم سایبری به همراه ادله دیجیتال مجرمانه دستگیرگردید.

نمونه شکواییه توهین و فحاشی در فضای مجازی

این مقام سایبری افزود: متهم پس از دستگیری در ابتدا سعی در گمراه نمودن و قصد فریب پلیس را داشت که با هوشیاری کارشناسان پلیس فتا و در مواجه شدن با ادله دیجیتال انکارناپذیر جمع‌آوری گردیده لب به سخن گشود و به بزه ارتکابی اعتراف و بیان داشت به دلیل مشکلات شخصی با شاکی مبادرت به انتشار مطالب توهین‌آمیز و غیرواقعی علیه وی نموده است، در نهایت پرونده تکمیل و به همراه متهم برای ادامه سیر مراحل قضایی به دادسرا ارسال گردید.

سرهنگ صادقی شبکه‌های اجتماعی تلفن همراه را ابزاری مفید و در حین حال خطرناک معرفی کرد و گفت: حضور ناآگاهانه و بدون رعایت اصول ایمنی کاربران در این فضا، آسیب‌های فراوانی را به دنبال خواهد داشت  وکارشناسان سایبری این پلیس همواره با اشراف و تسلط کامل بر فضای مجازی با مزاحمان و کلاهبرداران اینترنتی برخوردی قاطع خواهند داشت.

 رئیس پلیس فتا استان سمنان به کاربران شبکه‌های اجتماعی هشدار داد: یکی از جرایمی که در فضای مجازی به چشم می‌خورد فحاشی و توهین و تحقیر اجتماعی به افراد بوده، لذا کاربران بدانند انتشار هرگونه مطلب توهین‌آمیز، هتک حیثیت و نیز مزاحمت در فضای سایبر جرم است و با کاربر خاطی برابر قانون برخورد می‌شود.

منبع: پلیس فتا

468 ad

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *