۵۸ درصد پرونده های جرایم سایبری در حوزه برداشت های غیر مجاز است

سرهنگ مصطفی نوروزی رییس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته پلیس فتا ناجا اظهار داشت : از ابتدای سال جاری بیش از ۵۸ درصد از پرونده های حوزه جرایم سایبری مربوط به برداشت‌های غیر مجاز از حساب بانکی افراد می باشد.

به گزارش پلیس فتا، وی ادامه داد : با توجه به گسترش تبلیغ و انتشار اپلیکیشن های موبایلی جعلی در شبکه های اجتماعی تحت عناوین مختلف نظیر دوست یاب، صیغه یاب، ردیاب و … و هدایت قربانیان به درگاه های فیشینگ، لازم است شهروندان توجه و دقت کافی را به این موضوع داشته باشند و از دانلود و نصب اپلیکیشن های ناشناس و فریبنده خودداری کنند.

این مقام انتظامی افزود : در کنار اقدامات اثرگذاری که در برخورد با جرایم این حوزه ، شناسایی و انهدام باند های فعال در زمینه ایجاد صفحات فیشینگ صورت گرفته، با پیگیری های پلیس فتا و اقدام خوب بانک مرکزی، امکان دسترسی به رمز دوم یکبار مصرف برای انجام خریدهای اینترنتی فراهم گردیده و لازم است حتما شهروندان با مراجعه به بانک افتتاح کننده حساب نسبت به فعالسازی آن اقدام کنند.

سرهنگ نوروزی بیان داشت : با فعال سازی این سرویس در هر تراکنش رمز یکبار مصرف با مدت زمان فعال بودن حداکثر به مدت ۴۰ تا ۶۰ ثانیه در اختیار کاربران قرار می گیرد و عملا از دسترسی مجرمان به حساب های کاربران از طریق فیشینگ یا سایر روش ها خودداری می کند.

رییس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته پلیس فتا ناجا اظهار داشت : بر اساس زمان بندی اعلام شده از سوی بانک مرکزی، ارائه سرویس مذکور توسط بانک ها از ابتدای خرداد ماه اجباری می باشد بنابراین رمزهای دوم ایستا کاملاً حذف و از تاریخ مذکور به بعد رمزهای دوم به صورت پویا ارائه می شوند.

468 ad

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *